Unikanie przeziębień zimą

Unikanie przeziębień zimą

Wiele osób ma skłonności do przeziębień i dostaje kataru, bólu gardła, kaszlu praktycznie każdego miesiąca w okresie zimowym. Jest to bardzo nieprzyjemne i kłopotliwe, ponadto każde kolejne przeziębienie coraz bardziej obniża odporność naszego organizmu i sprawia, że następnym razem jeszcze łatwiej zapadamy na infekcję. Na szczęście, istnieją sposoby na podniesienie odporności i zmniejszenie swojej skłonności do przeziębień. Podnoszenie odporności jest to jednak czynność, którą należy rozpocząć latem, gdyż zimą nie przyniesie to rezultatów. Najlepiej w maju czy czerwcu wyjechać na dwa czy trzy tygodnie nad morze lub w góry i tam wdychać świeże powietrze podczas długich spacerów oraz uprawiania sportów na świeżym powietrzu. Jeżeli jednak nie mamy możliwości wyjazdu poza miasto, możemy podnosić odporność w warunkach domowych. Przede wszystkim, trzeba jak najwięcej się ruszać na świeżym powietrzu, pływać w chłodnej wodzie, biegać, jeździć na rowerze. Gdy zacznie się jesień i pierwsze chłody, możemy kontynuować nasza aktywność, chodząc na basen czy nadal biegając na świeżym powietrzu. Nasz organizm w ten sposób będzie stopniowo się oswajał z powoli obniżająca się temperaturą i nie zareaguje szokiem, gdy przyjdzie zima. Warto tez jeść dużo warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w cynk i witaminę c, jak orzechy, figi, jabłka, cytrusy, papryka, pomidory, pietruszka. W ten sposób powinniśmy przeziębiać się zimą rzadziej lub nawet wcale.