Jak zahartować organizm

Jak zahartować organizm

Gdy często chorujemy, zapadamy na przeziębienia, grypy, anginy, zapalenia oskrzeli i płuc, powinniśmy się zastanowić nad sposobami podniesienia swojej odporności. Lepiej bowiem zapobiegać chorobom, aniżeli je leczyć. O naszą odporność powinniśmy jednak zadbać nie zimą, gdy najwięcej chorujemy, ale latem. Wówczas powinniśmy jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu, uprawiając sporty. Zwłaszcza jogging i pływanie mogą nam pomóc w podniesieniu odporności. Powinniśmy zacząć biegać, gdy na dworze jest bardzo ciepło i nie przerywać tej aktywności, gdy temperatura powoli się ochładza, a jedynie dokładać kolejne części garderoby – długie spodnie zamiast krótkich, dodatkową bluzę, szal, rękawice, czapkę, ciepłe skarpety. Wtedy nasze ciało będzie stopniowo przyzwyczajało się do niskich temperatur i podnosiło swoją odporność na nie, zamiast reagować przeziębieniem. Również chodzenie na basen zimą może pomóc nam w podniesieniu odporności, o ile robiliśmy to także latem i jesienią, gdy temperatura stopniowo się obniżała. Kolejna metodą na podniesienie odporności okazuje się sauna. Ważna jest też dieta obfitujące w witaminę C i cynk, a zatem warzywa, owoce i orzechy. Szczególnie duże korzyści możemy odnieść ze spożywania jabłek, malin, truskawek, cytryn, pomarańczy, grejpfrutów, kiwi, marchwi, pomidora, szpinaku, papryki, orzechów brazylijskich i suszonych fig. Znakomitym sposobem na hartowanie organizmu może też się okazać spanie przy otwartym oknie od lata do późnej jesieni.