Jak schudnąć bez efektu jojo

Jak schudnąć bez efektu jojo

Odchudzić się nie jest tak znowu trudno. Znacznie większym wyzwaniem, którym większość osób nie jest w stanie sprostać, okazuje się nie powrócenie do dawnej wagi. Efekt jojo jest znany niemal każdej osobie, która walczy z nadmiarem ciałka, a potem ulega niepohamowanej chęci objadania się. Aby schudnąć na stałe, należy przede wszystkim odchudzać się z głową, powoli, spokojnie, nie głodzić, tylko zmienić nawyki żywieniowe na lepsze. Wówczas nie będziemy odczuwać panicznego głodu i nie będzie nas ciągnąć do tego, aby pewnego dnia rzucić dietę i zjeść wszystko, co nam wpadnie w ręce, a potem ciągnąć to szaleństwo przez kilka tygodni. Odchudzając się, warto zrezygnować z przegryzek między posiłkami, ale za to spożywać piec posiłków każdego dnia, zaczynając od śniadania zaraz po wstaniu z łóżka, a kończąc na kolacji najpóźniej dwie godziny przed snem. Do południa powinno się jeść więcej, niż po południu. Do południa w naszej diecie powinny też dominować węglowodany, to jest owoce, warzywa i pieczywo, zaś po południu białka, czyli mięso lub nabiał, a w diecie wegańskiej rośliny strączkowe i orzechy. Warto wybierać produkty pełnoziarniste, zamiast białego pieczywa, makaronu i ryżu, warto też pamiętać o spożywaniu zdrowych i lekkich tłuszczy roślinnych, zwłaszcza oliwy z oliwek, zamiast ciężkich tłuszczy zwierzęcych. Bardzo ważne okazuje się też zrezygnowanie ze słodyczy i słodzonych napojów. Lepiej zastąpić je orzechami, suszonymi owocami oraz sokiem cytrusowym z dodatkiem miodu, przygotowanym w domu, bez konserwantów.