Duża łamliwość kości

Duża łamliwość kości

Niektórzy ludzie przez całe życie ani razu nie doznali złamania czy pęknięcia kości lub też zdarzyło im się to tylko raz, podczas jakiegoś poważnego wypadku, na przykład, gdy wpadli pod samochód czy zostali poważnie pobici. Inni natomiast mają bardzo łamliwe kości i co chwilę noszą gips na nodze, ręce czy obojczyku. Zwłaszcza starsze osoby posiadają dużą skłonność do złamań, gdyż chorują na osteoporozę. W ich przypadku tego typu uszkodzenia goją się też wolniej, niż u ludzi młodych, których organizm ma dużą zdolność regeneracji. Dlatego też wszystkie osoby o słabych kościach, a zwłaszcza seniorzy, powinni się starać po prostu nie dopuścić do złamania. Powinni oni zaniechać uprawiania ekstremalnych sportów, zimą chodzić po śniegu w solidnych, nie ślizgających się butach, a przy tym dbać o dietę bogatą w wapno. Wapno znajdziemy w mięsie i nabiale, ale nie tylko, dlatego też przy diecie wegetariańskiej można zachować odpowiedni poziom tego składnika w organizmie. Wegetarianie, aby uzupełnić wapno, jedzą na przykład orzechy, a zwłaszcza migdały. Zawarte w nich wapno, a także witaminy A, E i zdrowe tłuszcze pomagają budować silniejsze kości. Ponadto osoby o dużej łamliwości kości nie mogą zapomnieć o spożywaniu warzyw i owoców, które także przyczyniają się do poprawy stanu tkanki kostnej. Szczególnie polecana jest kapusta, marchew, buraki, jabłka. Można też pić wapno w tabletkach, rozpuszczane w wodzie, a także przyjmować jakieś suplementy diety zawierające różnorakie witaminy i minerały. Z pewnością wzmocnią one organizm.