Dieta, która poprawia nastrój

Dieta, która poprawia nastrój

Jeżeli cierpimy na obniżenie nastroju, źle się czujemy, wówczas powinniśmy pomyśleć o zmianach w swoim życiu. Być może warto zakończyć toksyczny związek lub toksyczna przyjaźń, a może warto podjąć dialog i spróbować uratować tę relację. Może też powinniśmy więcej się ruszać, aby zwiększyć produkcję endorfiny i dopaminy w swoim organizmie. Możliwe też, że możemy poprawić swoje samopoczucie po prostu zmieniając dietę. Warto to zrobić zwłaszcza zima, gdy może nam brakować witamin, a przez to sprawność naszego umysłu i psychiki może się znacznie obniżać. Aby poprawić swój nastrój, nie powinniśmy jeść czekolady i słodyczy. Zawierają one w prawdzie dużo endorfin i węglowodanów, ale zostają one bardzo szybko zużyte przez organizm, a wtedy wraca poczucie smutku i beznadziei. Poza tym słodycze mogą znacznie podnieść naszą masę ciała, a to może stanowić dla ans dodatkowy powód do zmartwienia. Lepiej zatem w chwili smutku sięgać po owoce. Mogą to być świeże jabłka czy kiwi lub truskawki albo też suszone owoce, na przykład rodzynki, śliwki, morele, daktyle, figi. Z pewnością porcja owoców podniesie poziom cukru w naszej krwi, a nie odbije się na naszej sylwetce tak drastycznie, jak porcja czekolady. Warto również spożywać dużo warzyw, które są mniej kaloryczne i bogate w węglowodany od owoców, a za to posiadają sporo witamin i minerałów. W diecie poprawiającej nastrój powinno znaleźć się tez pełnowartościowe białko, pochodzące z orzechów czy roślin strączkowych.