Dieta dla osoby ciężko pracującej

Dieta dla osoby ciężko pracującej

Osoba, która ciężko pracuje, czy to fizycznie, czy to psychicznie, powinna się dobrze odżywiać, aby mieć dużo energii. Rzecz jasna, dobrze wcale nie oznacza dużo i tłusto. Wręcz przeciwnie, Aby zapewnić organizmowi energię niezbędną do pracy, powinniśmy jeść często, na najlepiej co trzy godziny, ale za to w niedużych ilościach. Wtedy na bieżąco będziemy dostarczać organizmowi zasoby energii, a on będzie je na bieżąco zużywał. Warto zadbać o wysoki poziom węglowodanów i białek w diecie. Węglowodany będą dostarczały energii, podczas gdy białko pomoże zbudować silne mięśnie niezbędne do pracy fizycznej bądź wspomoże procesy zachodzące w mózgu. Oczywiście, przy pracy fizycznej trzeba jeść więcej, niż przy umysłowej, ale to nie oznacza, że praca umysłowa nie wymaga energii i ze osoba, która ją wykonuje, powinna się głodzić. Źródłem pełnowartościowych białe będą na przykład orzechy, soja, soczewica, w mniejszym stopniu pełnowartościowe pieczywo. Natomiast źródłem węglowodanów okażą się nie tylko produkty pełnoziarniste, ale też warzywa, owoce. Rzecz jasna, węglowodany znajdziemy też w słodyczach, ale poza tym, są one bogate w kalorie i maja niewiele wartości odżywczej, poza węglowodanami. Dlatego tez lepiej ich nie spożywać. Rzecz jasna, poza zdrową dietą, osoba wykonująca ciężką pracę, powinna też pamiętać o wypoczynku i relaksie. Dlatego też musi się ona wysypiać i najlepiej, aby uprawiała tez jakiś sport, czytała książki, zapewniła sobie miłe towarzystwo.