omega 3 6 9

Jak się dostać na medycynę

Jak się dostać na medycynę

Studia medyczne stanowią marzenie wielu młodych ludzi. Również rodzice często ich zachęcają, aby obrali właśnie zawód lekarza, gdyż daje on pewne, i to zwykle spore pieniądze oraz prestiż i społeczne poważanie. Ponadto idea pomagania ludziom, ratowania ich zdrowia i życia, wydaje się naprawdę piękna. Nie jest jednak wcale łatwo dostać się na medycynę. Kierunek ten wymaga bowiem od kandydatów bardzo dobrze zdanej matury z biologii, fizyki oraz chemii. Często nawet bardzo dobrym uczniom nie udaje się znaleźć w szeregach studentów medycyny za pierwszym podejściem, muszą oni poprawić maturę i spróbować za rok czy dwa znowu się dostać. Nie jest też łatwo skończyć medycynę i stać się lekarzem. Studia te są bardzo trudne, wymagają nie tylko sporego zasobu wiedzy i inteligencji, ale również systematycznej, bardzo często pamięciowej nauki. Student medycyny nie może absolutnie zapomnieć tego, z czego egzamin zdał w zeszłej sesji. Przeciwnie, musi wciąż pamiętać wszystko, czego się nauczył do tej pory, gdyż w pracy lekarza przyda mu się niezwykle szeroki zasób wiedzy medycznej. Studia medyczne okazują się też trudne dlatego, gdyż wymagają sporej odporności psychicznej na widok krwi, ran, zmiażdżonego ciała, śmierci. Dlatego też osoby delikatne, skłonne do odczuwania obrzydzenia czy do omdleń absolutnie nie nadają się na lekarzy. Opłaca się jednak wysilić, aby dostać się na medycynę i ją ukończyć, gdyż praca ta, aczkolwiek niezwykle męcząca i odpowiedzialna, dostarcza też niemałej satysfakcji.

Magnez i jego dobroczynne działanie

Magnez i jego dobroczynne działanie

Mówiąc o profilaktyce wielu chorób, często podkreśla się rolę odpowiedniej ilości witamin i minerałów w codziennej diecie. Jednym ze składników niezbędnych naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania jest magnez. Niedobór tego pierwiastka w pożywieniu prowadzić może do wielu dolegliwości i objawów chorobowych. Przede wszystkim magnez ma działanie antystresowe i relaksujące. O istnieniu potrzeby zwalczania stresu chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Zwłaszcza, gdy mamy wymagającą pracę i pijemy dużo kawy, zwiększenie dawek przyswajanego magnezu korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie psychofizyczne. Ponadto zadbanie o odpowiednią ilość magnezu w tym, co jemy pomoże chronić nasze serce i cały układ krążenia. Jeżeli dopuścimy do znacznego niedoboru tego pierwiastka, jesteśmy bardziej narażeni na miażdżycę, arytmię i zawał serca. Czy odczuwasz zmęczenie i osłabienie, skurcze mięśni, kołatanie serca? Dokuczają Ci bóle głowy, drżenie powiek, bezsenność, stany niepokoju? Być może warto byłoby skontrolować poziom magnezu we krwi. Gdy okaże się, że mamy niedobór, dobrze jest włączyć do swojego menu takie produkty, jak kakao, soja, różne orzechy, migdały, zielenina, kasze, płatki owsiane i fasola. Konieczne może być zastosowanie zwiększonej dawki magnezu w postaci suplementu diety.